//סקירת מקרן אפסון Pro Cinema LS 10000

סקירת מקרן אפסון Pro Cinema LS 10000

סקירת מקרן אפסון Pro Cinema LS 10000

מקרן לקולנוע ביתי LS10000 מבית Epson – עדכון עם גרסת הפקה מלאה – הוא אפילו יותר טוב!

העדכון משלים את הסקירה המקורית מה- 09/2014 המבוססת על מדגם הנדסי ראשוני של ה- Pro Cinema LS10000. לא תהיה כאן חזרה על מרבית המידע מהסקירה המקורית. עדכון זה מתמקד בהבדלים בין שתי הגרסאות, ומספק כמה דברים נוספים שאותם למדנו מכמעט 400 שעות של צפייה כוללת בין שתי המקרנים. אדון בחוזקות ואפילו בכמה חולשות.

כמו כן, בהמשך אפרט באופן מעמיק על ביצועיו של ה- LS10000 אל מול מקרן הדגל של 4K מבית Sony, עם תוכן של 1080p ו- 4K. אם כי רוב הפרטים, מופיעים בסקירה המקורית, אם אתם רוצים לדעת יותר. כמו כן, צפו בסרטון החדש של LS10000.

לפני שאשכח, בתור בונוס, כאשר מדובר במקרן למשחקים, המקרן של Epson בהחלט מתקבל על הדעת. הוא מציג מרווחי זמן בטווח של 50-51 מילישניות. זה לא חריג עבור משחק מהיר, אך סביר עבור רוב השחקנים הרציניים.

יסודות ה- LS10000 – סקירה מחדש – ומה חדש

ה- LS10000 הינו מקרן לקולנוע ביתי אשר מציע היסט פיקסלים לשיפור החדות הנתפסת. וחשוב מכל, הוא תומך בתוכן 4K, והוא המקרן היחיד של 1080p – עם היסט פיקסלים או בלי, שתומך בתוכן 4K, אשר מאופיין ב- HDMI 2.0 וב- HDCP (הגנת תוכנה) 2.2 אשר יידרשו עבור ה- Blu-ray HD (4K) הממשמש ובא אשר צריך להיות זמין בעוד 6 חודשים מהיום. (תחשבו בכיוון קיץ 2015!)

בהיותו מאוד בהיר, ה- LS10000 לאחר כיול נמדד בכ- 1200 לומנס בהגדלה בינונית, ו- 1300 לומנס אם משתמשים במיקום הקרוב ביותר (זווית רחבה בהגדלה). הצבע מצוין לאחר הכיול וטוב למדי ישירות מהאריזה. המצב הבהיר ביותר נמדד כמעט ב- 1750 לומן! זהו מקרן אשר נוח עבור קולנוע ייעודי, עם מסך טיפוסי (כוח החזר אור של 1.0 עד 1.3) של 3.8 מטרים באלכסון.

ל- LS10000 ישנו מנוע תאורת מצב יציב (SSL) אשר נמדד ב- 17,000 שעות במצב extra Bright, ו- 30,000 שעות במצב eco mode . המצב הרגיל – בין שני המצבים הללו, נעדר "אורח חיי מנורה" מפורסם אך אנחנו משערים שהוא נמדד לפחות ב- 20,000 שעות על בסיס הנתונים הקודמים. (כמו במנורות רגילות, מקור התאורה של Epson – בשעות – מבוסס על הזמן שעובר עד שהמערכת מאבדת 50% מבהירותה).

ל- Pro Cinema LS10000 יש מספר תכונות נוספות שלא נמצאות באף מקרן אחר של Epson. אלה כוללות זיכרון עדשה, המאפשר תמיכה במסך רחב (סוג פורמט סינמסקופ – כגון 2.35:1 – בהשוואה ל- HDTV סטנדרטי של 16:9 (שמהווה 1.78:1). אין צורך בעדשה אנמורפית.

דבר נוסף שחדש ב- Epson הוא 3LCD על פנלים רפלקטיביים מקוורץ. Epson הציגה אב טיפוס של הטכנולוגיה הזו לפני מספר שנים (2011), אך כעת מציגה אותה לראשונה בשוק. 3LCD על קוורץ דומה לפנלים רפלקטיביים של LCoS בהם נעשה שימוש על-ידי JVC, Sony, ו- Canon , אך כאן נעשה שימוש בקוורץ. תחשבו על שעוני קוורץ – מחלקת השעונים של Epson – Seiko יצרה את שעון הקוורץ לפני 45 שנים… והשאר היסטוריה.

במהות זהו המקרן הראשון של Epson עם פנלים רפלקטיביים שאינם משדרים, אשר משתמשים לראשונה בקוורץ, וכו'.

רזולוציית על – השם של  Epson לחדות דינמית ושיפור פרטים יכולה לעבד כעת ב- 4K. שזה "כמעט לראשונה". בו זמנית עם ההכרזה על ה- LS10000, Epson הודיעה גם על שדרוג של סדרת ה- UB  שלה. עם השדרוג החינמי הזה של החומרה, רזולוציית העל של המקרנים הללו גם תוכל לעבד ב- 4K. ההבדל כאן הוא שאתם יכולים להתחיל עם תוכן 4K! כמו כן, אתם יכולים לקבל תוצאה סופית חלקה יותר מכוח מיומנות היסט הפיקסלים של ה- LS10000.

רמות שחורות הינן מצוינות כאשר רק כמה מקרנים לקולנוע ביתי מסוגלים להתעלות על כך. מקרן ה- Epson הזה תומך בתלת ממד (1080i, 1080p – אין תקני 4K לתמיכה).

Epson LS10000 לעומת Sony VPL-VW1100ES ו- VPL-VW350ES

היה ברשותי את המקרן של Epson והמקרן Sony VPL-VW1100ES בו זמנית למשך יותר משלושה שבועות. בשבוע האחרון, היה ברשותי את המקרן של  Epson יחד עם מקרן "התחלתי" של 4K VPL-VW350ES מבית Sony.

נהניתי מאוד. לאחר שהתבוננתי היטב בעבר, במקרנים של JVC עם היסט פיקסלים (היחידים הנוספים כאלה בשוק), בעוד שהיו להם יתרונות בחדות הנתפסת, ה- JVC האחרון שסקרתי, מעולם לא נראה כה חד כמו ה- Sony VW600ES שהיה ברשותי באותו הזמן.

ב- Epson, הדבר המפתיע הוא שה- Epson בעת הצגת תוכן של 1080p, בדרך כלל נראה קצת יותר חד מאשר ה- Sony. כמובן שכולם עושים מניפולציה על התוכן – ה- Sony מעבד ולוקח 1080p וממפה לפנלים של 4K, בעוד שה- Epson מגדיל את קנה המידה ולאחר מכן מקטין את קנה המידה של התוכן במערך פנלים של היסט פיקסלים של 1080p.

מה שחשוב הוא איך שהדברים נראים. בנגן שכאן יש מספר תמונות.

בתחילה רואים שתי תמונות של כדורגל FIFA זו לצד זו. התקריב הראשון הוא של Epson, לאחר מכן של Sony. כאשר יש שתי תמונות אחת אחרי השנייה בנגן משני מקרנים ה- Epson תמיד מופיע ראשון.

בכל התמונות שנמצאות זו לצד זו, ה- Sony  בצד שמאל, אלא אם צוין אחרת.

בסקירה המקורית ישנן תמונות שמראות את ההשפעות של כל התקנים השונים ותנאי העיבוד של 4K.

בכל התמונות של 1080p ו- 1080i בעדכון הזה, רזולוציית העל של Epson מוגדרת ל- 4K-2 שבה אני משתמש רוב הזמן (אני יכול לרדת ל- 4K-1 אם התוכן נראה מטושטש). יחד עם התמונה הזו מופיעה התמונה של Sony VW1100ES עם טכנולוגיית יצירת המציאות שלה אשר מוגדרת ל- 20 (ברירת מחדל) מתוך 100. יש חריגה אחת:

בזוג הבא של 1080p – תקריב חתוך מהסצנה של ג'יימס בונד בלילה ברכבת, קודם כל ניתן לראות את רזולוציית העל של Epson ב- 4K-2, בעוד שהתמונה של ה- VPL-VW1100ES אשר מגיעה בעקבותיה מוגדרת ליצירת מציאות ב- 40, שזו בערך הרמה שאליה אני הייתי מגדיר את Sony.

השורה התחתונה. ה- Epson בתוכן של 1080p, לעתים קרובות נראה חד יותר, אך עשוי להראות נוקשה במקצת.

ליעוץ מקצועי ברכישה והתקנת מקרן קולנוע ביתי, צור קשר עם המומחים למערכות קולנוע ביתי, אודיו אקוסטיקס077-3009409

על ידי |2017-08-07T15:45:51+00:00אוגוסט 7th, 2017|כתבות|0 תגובות
WhatsApp chat